Duhovni Menadžment

Duhovni Menadžment

četvrtak, 14. travnja 2011.

Kameleon

U samo praskozorje Renesanse (koja označava ponovno rođenje kulture, tehnologije i ideja u Europi), kada su nanovno otkrivena i s žudnjom proučavana monumentalna djela grčkih filozofa poput Platona i poglavito Aristotela i kada je novi duh mentalnog oslobođenja zauvijek izmjenio same temlje "Starog kontineta", 15. travnja 1452. u malom selu pokraj talijanskog grada države Firence, rođen je dječak po imenu Leonardo da Vinci. Kao izvanbračni sin seoske žene i oca koji se samo osam mjeseci nakon njegovog rođenja oženio firentinskom nasljednicom maleni Leonardo danas bi se teško mogao nazvati pripadnikom "zlatne mladeži", a izgledi za uspjeh mogli bi mu se klasificirati kao "nemoguća misija". Siromašan, svjetlosnim godinama udaljen od izvora znanja koje su u to vrijeme bili raskošni dvorovi imućnih veleposjednika i tamne hladne sobe samostana iz kojih je dopirao prigušeni zvuk umornog pera koje reproducira još jednu stranicu Svete knjige, maleni dječak morao se osloniti na čudesne spoznaje vlastitog duha. Formalnog obrazovanja nije imao, a tada obvezni, latinski jezik naučio je tek kao odrastao čovjek. Radoznao kao i svako djete, otvorenih, znatiželjnih očiju istraživao je svijet oko sebe, promatrao ljude i prirodu, te učio od životinja. Naučio je najvažniju lekciju, lekciju koju bića što ih nazivamo bezrazumskim dugim lancem evolucije prenose milijunima godina s pokoljenja na pokoljenje. Prilagodba. Ne narušiti ekosustav koji ti daje život, promijeniti se s novonastalim zahtjevima okoline i preživjeti. Nije li to ono što danas implementiramo kroz menadžment znanja u svaki individualni uspjeh, poslovni sustav, nacinalnu i svjetsku ekonomiju slaveći pritom moderne spoznaje o neizostavnoj, egzistencijski važnoj zaštiti okoliša? Jednostavnim postupkom, proučavajući prirodni svijet  oko sebe Leonardo je to uočio davno prije nas. I prilagodio se, postao vrhunski majstor, savjetnik, izumitelj, stvorio bezvremenska likovna djela poput Mona Lise i Posljednje večere. Francuski kralj Franjo prvi nazvao ga je čovjekom s najvećim znanjem na svijetu. Zapamtimo ove rječi velikog Leonarda: "Cijelo naše znanje izvire iz naših opažanja." Vratimo se menadžmentu i prodaji, neka djela velikog umjetnika odjekuju stazama povijesti i zauvijek slave veličanstvenost nadahnuća slobodnog, ljudskog duha. Kada pomislim na modernog menadžera prodaje, prva asocijacija koja mi nepozvana zaigra u umu je kameleon. Malena je to životinjica, izgleda ne baš ugodna oku, ali fantastičnih  sposobnosti. Naširoko je poznata njena sposobnost mijenjanja boje kože, toliko da je postala sinonim za prevrtljivost. Međutim, istina je, kao što to uvijek biva, pomalo drukčija. Mijenjanje boje kože kameleon koristi za komunikaciju s pripadnicima iste vrste i na taj način pokazuje raspoloženje i osjećaje dodatno ih naglašavajući neverbalnom komunikacijom. Tko je tome bliže od uspješnog menadžera prodaje? Prilagoditi se kupcu, razumjeti njegove osjećaje i želje, shvatiti raspoloženje i razumjeti emocije svakog pripadnika prodajnog tima, vješto balansirati između čekića očekivanja top menadžmenta i nakovnja stvarnih mogućnosti, poznavati tisuće različitih konverzacijskih tema za svaki prodajni razgovor, biti multidisciplinaran u rješavanju problema koje nitko drugi ne može i ne želi rješiti i uz to održavati uvijek isti raspored facijalnih mišića koje nazivamo osmjehom, može jedino kameleon. Isto kao što je kameleonu potrebno nekoliko sekundi da se prilagodi okruženju, na jednak način mora reagirati i menadžer prodaje u vratolomnoj utrci radnoga dana. Mora biti sposobni kameleon koji se vozi u bolidu Lewisa Hamiltona s potrebom prilagodbe svakom zavoju. Prilagodba znači život ili smrt, razliku između slavljeničkih truba prodajnog uspjeha i tmurnog izvješća katastrofalne bilance. Očekivanja su velika, a vremena malo. Zato, menadžer mora biti čovjek drukčiji od drugih, učiti u svakoj situaciji, poznavati velike primjere iz povijesti i uočavati poruke iz okoline. Kameleon. Ostavimo ga sada, neka spozna svaku liniju dlana potencijalnog kupca, svaki vidljivi trag kupčeva raspoloženja i vješto promjeni sebe u nastojanju ostvarenja uspješne komunikacije. Na kraju krajeva, on to može u nekoliko sekundi, zar ne?
Zanimljiv film : https://www.youtube.com/watch?v=KMT1FLzEn9I
Autor: Darko Balaš

Broj komentara: 25:

  1. Moram priznati, vrlo zanimljiv post... usporedba s kameleonom.. istina, da... živimo u svijetu kada se promjene događaju iz sekunde u sekundu, a ako se s njima ne znamo pravilno nositi, propadamo i zaostajemo...

    OdgovoriIzbriši
  2. svi u sebi imamo nešto životinjsko.Ako ne možeš da se uklopiš u okolinu ona ćete uništiti-nestaćeš
    Bit borbe u životu i jeste da se mijenjaš i dopunjuješ

    OdgovoriIzbriši
  3. Zanimljiv način pisanja i dobra usporedba. Lajk :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Koliko je kameleonu potrebna prilagodba da bi osigurao vlastitu opstojnost,tako je i manageru u ovim turbulentnim vremenima potrebna prilagodba da bi osigurao svoju opstojnost i daljnji napredak.

    OdgovoriIzbriši
  5. Majcica priroda i sareni svijet flore i faune oko nas svakoga dana nas iznova fasciniraju.
    Koliko toga jos ne znamo i nije otkriveno u tom predivnom svijetu u kojem zivimo.
    Svi posjeujemo neku karakternu crtu koju mozemo opisati zivotinjom ili biljkom.
    Mislim da je najvaznije u svim tim prilagodbama bez obzira od koje vrste dolazile biti iskren.Uprotivnom druga strana bi mogla misliti da je zavedena.

    OdgovoriIzbriši
  6. Zanimljiva usporedba u svakom slučaju.
    U današnje vrijeme je od izrazite važnosti prilagoditi se tržištu, a ono se mijenja iz dana u dan.
    Po načinu prilagodbe se razlikuju uspješni ljudi od neuspješnih.“

    OdgovoriIzbriši
  7. istina je da je vazno prilagoditi se, ali mislim i da je jako bitno u svoj toj prilagodbi svemu i svacemu ne zaboraviti na svoje "ja" i znati razluciti koje su dobre a koje lose stvari kojima se prilagodavamo..

    OdgovoriIzbriši
  8. Fascinantno!-priroda je ta koja čini čuda,trebamo samo slijediti njene zakone.Odlična usporedba vrhunskog managera sa zakonima prirode;brza prilagodba svakoj novonastaloj situaciji,na vjerodostojan način.Svaka pohvala na odlično urađenoj temi!
    14. travanj u 23:18 · Sviđa mi

    OdgovoriIzbriši
  9. A šta reći?!Osim da sam fascinirana svakom ovom riječju! Odlična usporedba Kameleona i nas ljudi,i mi se po potrebi baš kao i On mijenjamo da bi naš cilj doveli do uspjeha!Uspješni menadžer se i mora mjenjati po zahtjevima i željama kupca, jel kupac je uvjek na prvom mjestu!

    OdgovoriIzbriši
  10. A/K
    Neki tvrde da čovjek ne mora imati urođeni dar prilagodbe nego da se ta vještina stjeće kroz život. Mišljenja sam da mora postojati urođeni dar koji se izoštri u situacijama u kojima se čovjek nađe. Što veći dar to veće mogučnosti.
    Kako u profesionalnom tako i u privatnom životu.
    Ali treba dobro paziti na granicu,što znači da ne treba čovjek u prilagođavanju izgubiti svoja mjerila važnosti,tj ne smije se dogoditi da bude točna ona uzreka "sa kim si takav si".

    OdgovoriIzbriši
  11. Naravno, prilagođavajući se poput kameleona samo podešavamo svoje senzore za bolje razumijevanje i komunikaciju. Najvažniji postulat koji svakako moramo imati na umu je da nas ima 7 milijardi na planeti i da nam je zajedničko to da smo svi različite individue. Prema tome i pristup u komunikaciji treba biti usmjeren, naravno kroz empatiju i razgovor, na "uštimavanje" pristupa svakoj osobi pojedinačno. I naravno, ne u smislu gubljenja vlastitog identiteta, već pokušaja razumijevanja drugih. Pogotovu kupaca. Talent je samo mali postotni dio ovog procesa, ogromnu većinu čini uporan rad, svjesnost sebe i drugih kroz ponovljene interakcije i koncentraciju na svakog sugovornika. Samo rješeni predrasuda i pravilnim pristupom možemo pokušati doista razumjeti svakog sugovornika.

    OdgovoriIzbriši
  12. Zaista živimo u svijetu gdje se iz dana u dan utrkujemo s vremenom i onaj tko se ne prilagodi tomu zaostaje i kaska za ostalima. Ponekad je prilagodba jako teška, ali ako želiš preživjeti moraš se prilagoditi.
    Ja sam jedan dobar primjer prilagodbe jer sam se jako mlada udala i odmah dobila i dijete, a još nisam ni srednju školu završila. Novi ljudi, nova sredina, nov način života, nove obaveze, novi prostor, novi običaji i ništa više nije bilo kao prije. Ali majka mi je uvijek govorila: " Dijete život je jedna velika borba i prilagodba, ako želiš preživjeti moraš se boriti i prilagoditi. " I ja sam je naravno poslušala, borila se i prilagodila se i sada lijepo živim.

    OdgovoriIzbriši
  13. Individualan pristup kupcu glavni je alat prodaje.
    Kada vidimo moderne tvrtke koje imaju izuzetno educirane mlade ljude, budemo impresionirani. Ali kada u njihovom ophođenju prema klijentima uočimo dobro uvježbani kalup izbrušen psiho-socijalnim finesama prestaju biti interesantni, kao i njihov proizvod. Svi mi imamo svoj ego i nitko ne voli da ga se smatra samo još jednim brojem u statističkom izvješću. Upravo zbog toga je potrebno prilagoditi se svakom čovjeku. To bi bilo idealno. Međutim, u praksi to nije uvijek izvodivo, ali ne znači da si takvo nešto ne možemo postaviti za cilj.

    OdgovoriIzbriši
  14. Sama sam se uvjerila , da je ponekad najbolja prodaja kada šutim - slušam i smješkam se . Naravno , samo ponekad . ali ponekim kupcima je i samo to dovoljno. Ponekim , nije dovoljan smješak , nekima treba i rasprava ,te se naravno prilagodim. Treba promatrati svakog kupca kao individuu te tako mu i pristupiti.
    Minja Pavličić

    OdgovoriIzbriši
  15. I teče, teče, teče jedan slap.....

    OdgovoriIzbriši
  16. Odlična usporedba. I mi kao ljudi moramo se moći i znati brzo prilagoditi novoj situaciji kako bi napredovali i bili uspješni.

    OdgovoriIzbriši
  17. Moram priznati da me jako fasciniraju ove usporedbe i pretakanja povijesti u sadašnjost i obrnuto...U cijeloj priči nalazim na debeli trag vlastitog života...U mnogim situacijama kada čovjek misli da je došao do samoga kraja i da mu je propast neizbježna,uvijek se nekako održi....Prilagodba?Da,jer ako se čovjek ne zna prilagoditi situacijama koje mu nameće život ne može se s njima ni nositi.Ako se ne može prilagoditi ne može ih niti prihvatiti a onda za njih ne može naći ni rješenje...

    OdgovoriIzbriši
  18. Dok sam radila kao prodavačica često su me upozoravali na "kritične kupce", to jest one koji imaju navodni neadekvatan pristup prodavačima. Nakon godinu dana rada na tom istom radnom mjestu, moram priznati da nisam upoznala takvog kupca. Ne radim već godinama u toj tvrtki, ali me ti isti "kritični" ljudi još uvijek pozdravljaju na ulici sa smiješkom i lijepom riječi. Prilagodba je ključ u prodaji. Prodaje se i osmjeh i lijepu riječ, a ne samo proizvod, a kupac kad kupi sve to, može se osjećati posebno. Ivana V

    OdgovoriIzbriši
  19. Kao bivša prodavačica moram priznati da sam više problema imala sa nadređenima koji se nisu znali prilagoditi kupcu i situaciji nego ja kao prodavač.Kao da ljudi koji su na "vrhu" izgube taj osjećaj ako su ga uopće i imali . Mislim da se s tim rodiš ili ne ,to je moje mišljenje,i onda radiš na tome non-stop, a da opet pritom ne izgubiš sebe.
    Lucija K.

    OdgovoriIzbriši
  20. Meni osobno najbolja usporedba kameleona i menadžera,upravo se tako i osjećam

    OdgovoriIzbriši
  21. Meni osobno najbolja usporedba kameleona i menadžera upravo se tako i osjećam.

    OdgovoriIzbriši
  22. Odlična usporedba čovjeka i kameleona, zamiljiv post.
    Moramo se znati prilagoditi novoj situaciji kako bi napredovali i bili uspješni u svom poslu, trebamo biti uvijek minimalno korak ispred našeg kupca/klijenta i znati mu udovoljiti, te si na taj način priskrbiti plus u poslovanju i daljnjem napretku.
    Svaki zadovoljni osmijeh na našem klijentu daje nam na znanje da smo uspijeli u poslu.

    OdgovoriIzbriši
  23. Lijepa usporedba, ali menadžera danas bih radije usporedio sa drugom životinjom, a to je - krokodil. Nažalost, tako je (ili ćeš pojesti ili ćeš biti pojeden). Smatram da je kameleon preblaga životinja za današnje tržište i mentalitet u kojem smo odrasli.
    Dalibor Gelenčer

    OdgovoriIzbriši
  24. Vrlo interesantana usporedba kameleona sa managerom prodaje. Istina je da se u svakoj situaciji uči i da prilagodba treba biti instantna. Slažem se da se treba prilagoditi kupcu, jer u protivnom neće doći do sklapanja posla. S druge strane mislim da manager ono što prodaje treba što bolje prezentirati i na neki način uvjeriti kupca da je baš to ono što mu treba i to po uvijetima koje on, prodavač, postavlja. Ja radim u hotelu i svakodnevno se nalazim u situaciji u kojoj prodaju prilagođavam kupcu, jer u protivnom kupac će prihvatiti drugu ponudu, a za današnje škrto tržište to je luksuz koji si ne možemo dopustiti. Istina je da se tu treba balansirati između onoga što "top management", odnosno šefovi žele i onoga što je realno ostvarivo. Svakako naporan rad, usvajanje novih znanja, promidžba i druge aktivnosti koje prethode prodaji, trebaju biti na mjestu kako bi proizvod imao nekakav standard (kvalitetu) i time nakakvo ime, te sebe učinio poželjnim za onoga koji ga kupuje, odnosno konzumira.

    OdgovoriIzbriši